fbpx

Ερευνητική για ΤΑΚΑΤΑ: Υποστελέχωση και απουσία ενημέρωσης προς Υπ. Μεταφορών

Ζητήματα υποστελέχωσης του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και την απουσία ενημέρωσης προς το Υπουργείο Μεταφορών ανέδειξαν η νυν και δύο πρώην Γενικοί Διευθυντές του Υπουργείου κατά την τοποθέτησή τους την Πέμπτη ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής για τους αερόσακους Takata.

Πρώτη κλήθηκε ενώπιον την επιτροπής η νυν Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μαρίνα Ιωάννου Χασάπη, η οποία, όπως δήλωσε, κατέχει την εν λόγω θέση από τον Νοέμβριο του 2024.

Ερωτηθείσα από τον πρόεδρο της επιτροπής, Μιχαλάκη Χριστοδούλου, αν η ίδια θεωρεί ότι ασκείτο η δέουσα εποπτεία στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, δεδομένου ότι υπάγεται στο Υπουργείο Μεταφορών, η κ. Χασάπη είπε ότι είναι σε θέση να μιλήσει μόνο για την περίοδο που βρίσκεται στη θέση της και πως δεν γνωρίζει τι έχει προηγηθεί, προσθέτοντας ότι ζήτησε από το αρχείο του Υπουργείου να εντοπίσει όλα τα σχετικά έγγραφα ώστε να τα παραδώσει στην επιτροπή.

Ακολούθως, τοποθετούμενη επί των ερωτημάτων που της είχε αποστείλει η επιτροπή, είπε ότι από την ανάληψη των καθηκόντων της γίνονταν συναντήσεις στο Υπουργείο και συζητούνταν τυχόν επιπλέον ενέργειες.

Σημείωσε δε ότι η αρχική εκείνη περίοδος χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα αυξημένο φόρτο εργασίας λόγω, όπως είπε, της ενημέρωσης που έπρεπε να τύχει ως νέα γενική διευθύντρια αλλά και της ταυτόχρονης διαδικασίας ολοκλήρωσης της β’ φάσης των αεροδρομίων που έπρεπε να χειριστεί το Υπουργείο. «Ήμουν σε κάποιες συναντήσεις, υπήρχε κινητικότητα από το ΤΟΜ και δίνονταν οδηγίες από το Υπουργείο», προσέθεσε σχετικά.

Αναφορικά με το ζήτημα της υποστελέχωσης, είπε πως εστάλη επιστολή τον Δεκέμβριο του 2024 προς την ΕΔΥ με την οποία το Υπουργείο ζητούσε να δοθεί προτεραιότητα για την πλήρωση θέσης Λειτουργού Οδικών Μεταφορών, προσθέτοντας ότι αναμένεται ακόμα πλήρωση θέσεων κλίμακας Α9, Α11 και Α14.

Συμπλήρωσε ότι από τον Νοέμβριο του 2024 έχουν πληρωθεί 5 θέσεις Λειτουργών Οδικών Μεταφορών, 7 θέσεις Ελεγκτών και 4 θέσεις Τεχνικών, ενώ τον Ιανουάριο του 2025 ζήτησε από τους διευθυντές των τμημάτων του Υπουργείου σχόλια για τις επιπτώσεις της υποστελέχωσης και προτάσεις για τη μείωση της γραφειοκρατίας.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η κ. Χασάπη είπε ότι δεν έχουν εντοπιστεί κενά ως προς τη συμμόρφωση με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 858/2018, προσθέτοντας ωστόσο πως κενά παρουσιάζει ο ίδιος ο κανονισμός αφού δεν ρυθμίζει με λεπτομέρεια τις ανακλήσεις των «γκρίζων» οχημάτων.

Σε ερώτηση του προέδρου της επιτροπής αν έχει εντοπίσει στους φακέλους και τα στοιχεία που συνέλεξε κατά πόσο το Υπουργείο ή το ΤΟΜ είχαν διαπιστώσει κίνδυνο για την οδική ασφάλεια ή αν είχαν πραγματοποιήσει συναντήσεις για το θέμα στο παρελθόν, η κ. Χασάπη είπε ότι από τον Νοέμβριο του 2024, όταν και ανέλαβε, και έπειτα υπήρξε κινητοποίηση στο Υπουργείο, δεν έχει ωστόσο εικόνα για το τι συνέβαινε πριν από αυτήν την περίοδο.

Ερωτηθείσα από το μέλος της επιτροπής και Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου, Μιχάλη Βορκά, αν γίνονταν έλεγχοι σε οχήματα με βάση τον κανονισμό, η κ. Χασάπη είπε ότι γίνονταν έλεγχοι αλλά σε πολύ μικρή κλίμακα λόγω σοβαρής υποστελέχωσης, προσθέτοντας ότι δεν υπήρχε ανεξάρτητη αρχή εποπτείας της αγοράς.

Ακολούθως, ενώπιον της Επιτροπής παρουσιάστηκε ο τέως Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου, Αντώνης Κουτσούλλης, ο οποίος υπηρέτησε στη θέση μεταξύ Ιουλίου 2023 και Σεπτεμβρίου 2024.

Όπως ανέφερε, κατά τη διάρκεια της θητείας του υπήρχαν προβλήματα υποστελέχωσης σε όλα τα επίπεδα, ενώ ήταν κενές οι θέσεις όλων των διευθυντών των τμημάτων, οι οποίες καλύπτονταν από αναπληρωτές διευθυντές.

Προσέθεσε πως επί δικής του θητείας πληρώθηκαν όλες οι διευθυντικές θέσεις και έγινε προσπάθεια να πληρωθούν όσο τον δυνατόν περισσότερες από τις υπόλοιπες.

Σχετικά με το ζήτημα των ανακλήσεων, είπε ότι με την ανάληψη των καθηκόντων του διαπίστωσε ότι ο Υπουργός Μεταφορών έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για το ΤΟΜ και το ίδιο το ζήτημα με τη διεξαγωγή συχνών συναντήσεων, ενώ τον Οκτώβριο του 2023 ο ίδιος επισκέφθηκε τον Διευθυντή του ΤΟΜ και συζήτησαν τα προβλήματα που αντιμετώπιζε.

Συμπλήρωσε ότι έγιναν συναντήσεις και με εκπροσώπους των ΣΕΜΗΟ-ΠΑΣΕΑ, κατά τις οποίες, όπως ανέφερε, διαπιστώθηκαν «έντονες και αντίθετες θέσεις».

Για το ζήτημα των αερόσακων Takata, ο κ. Κουτσούλλης είπε ότι δεν τέθηκε ποτέ ενώπιόν του σχετική έκθεση, εκφράζοντας παράλληλα την άποψη ότι το Υπουργείο πρέπει να ενημερώνεται από την σχετική αρμόδια αρχή και πως οι ίδιοι δεν έλαβαν ποτέ επίσημη ενημέρωση.

Ερωτηθείς από τον κ. Χριστοδούλου αν υπήρχε εποπτεία από το Υπουργείο στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών και τις Ηλεκτρομηχανολογικές Υπηρεσίες (ΗΜΥ) ώστε να γνωρίζει αν προέκυπταν θέματα οδικής ασφάλειας, ο κ. Κουτσούλλης είπε ότι η πρώτη επαφή του με το ζήτημα των αερόσακων Takata ήταν όταν ανέλαβε Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου.

Συμπλήρωσε ότι γίνονταν συνεχείς συναντήσεις με το ΤΟΜ και παρακολουθείτο η πορεία των ανακλήσεων, σημειώνοντας παράλληλα πως πρόκειται για ένα «σύνθετο, πολύπλοκο και εξειδικευμένο θέμα».

Μετέφερε επίσης στην επιτροπή τη θέση του ΤΟΜ ότι την ευθύνη για την αξιολόγηση κινδύνου την έχει ο κατασκευαστής, ο οποίος πρέπει να ενημερώσει σχετικά με το ποια οχήματα δεν είναι κατάλληλα προς χρήση.

Συμφώνησε επίσης με τη θέση του προέδρου της επιτροπής ότι η αντίληψη που ΤΟΜ εξαντλείται στο να δίνει στοιχεία των ιδιοκτητών προς ανάκληση των αυτοκινήτων.

Σε ερώτηση του έτερου μέλους της επιτροπής, Θεοδόσιου Χατζημιχαήλ, αν υπάρχει διαδικασία ενημέρωσης του Υπουργείου από τις ΗΜΥ, ο τέως ΓΔ του Υπουργείου είπε ότι εξαρτάται από την κάθε αρμόδια αρχή να κρίνει τι θα κοινοποιήσει, ενώ επανέλαβε τη θέση του ότι σε περίπτωση κάποιου συμβάντος θα πρέπει να υπάρχει ένα τελικό πόρισμα και η αρχή που το συντάσσει να ενημερώνει μετέπειτα το Υπουργείο.

Ερωτηθείς από τον κ. Βορκά αν υπήρχε ενημέρωση για την καθυστέρηση υλοποίησης των ανακλήσεων, ο κ. Κουτσούλλης είπε ότι υπήρχε συνεχής ενημέρωση για την πορεία των ανακλήσεων και πως ο ρυθμός αντικατάστασης επιταχύνθηκε αφότου ανέλαβε ο ίδιος. Επανάλαβε δε τη θέση του ΤΟΜ περί ευθύνης του κατασκευαστή ως προς την αξιολόγηση του κινδύνου, με τον κ. Βορκά να διερωτάται ποια η ευθύνη του κράτους τη στιγμή που «δύο παιδιά πέθαναν και ακόμη ένα παραμορφώθηκε από την έκρηξη αερόσακων».

Τρίτος κατά σειρά κλήθηκε ενώπιον της επιτροπής ο πρώην Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών, Σταύρος Μιχαήλ, ο οποίος διετέλεσε επικεφαλής της διοικητικής ιεραρχίας του Υπουργείου μεταξύ Δεκεμβρίου 2018 και Ιουνίου 2022.

Ερωτηθείς από τον πρόεδρο της επιτροπής αν το ΤΟΜ και οι ΗΜΥ έχουν ευθύνη να ενημερώνουν το Υπουργείο για τα προβλήματα που εντοπίζουν, ο κ. Μιχαήλ είπε ότι επί της δικής του θητείας γίνονταν τακτικές συναντήσεις με όλα τα τμήματα και παρεχόταν ενημέρωση για τις ενέργειες που έπρεπε να αναληφθούν.

Σε ερώτηση αν υπήρξε ενημέρωση από το ΤΟΜ για την παγκόσμια εκστρατεία αντικατάστασης των αερόσακων Takata, ο κ. Μιχαήλ απάντησε αρνητικά, προσθέτοντας πως υπήρξε ενημέρωση για θέματα όπως η ασφάλεια των λεωφορείων και η επέκταση των συνεργείων για τον τεχνικό έλεγχο οχημάτων.

«Δεν συζητήθηκαν οι ανακλήσεις, εκ των υστέρων ενημερώθηκα για επιστολή-εγκύκλιο του ΤΟΜ το 2017 προς τους διανομείς για τη διαδικασία των ανακλήσεων», συμπλήρωσε σχετικά, προσθέτοντας ότι άκουσε πρώτη φορά για την υπόθεση Takata το 2023 και πως δεν είχε ενημερωθεί για το δυστύχημα που σημειώθηκε το 2017.

Η διαδικασία θα συνεχιστεί αύριο, Παρασκευή 16 Μαΐου στις 10 π.μ., με την κλήση του πρώην Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή στο Υπουργείο Μεταφορών, Γιάννη Νικολαΐδη.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Ροή Ειδήσεων

Πρακτορείο TASS: Την Παρασκευή οι διαπραγματεύσεις Ρωσίας – Ουκρανίας

Οι ρωσο-ουκρανικές διαπραγματεύσεις θα ξεκινήσουν τελικά την Παρασκευή, στο...

ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΝΕΟΣ: Το βραβείο στον Λοΐζο Λοΐζου!

Ο ποδοσφαιριστής της Ομόνοιας, Λοΐζος Λοΐζου αναδείχθηκε για δεύτερη...

Καλύτερος παίκτης του πρωταθλήματος ο Πέπε!

Ο ποδοσφαιριστής και αρχηγός της Πάφος FC, Πέπε ψηφίστηκε...

Όλοι όσοι βραβεύτηκαν στην εκδήλωση του ΠΑΣΠ! (ΦΩΤΟΣ)

Ολοκληρώθηκε η γιορτή του κυπριακού ποδοσφαίρου στο Monte Caputo...

Δημοφιλή

ΑΕΚ-ΚΕΡΑΥΝΟΣ: Αρχή στις «μάχες» για τον τίτλο!

Αρχίζουν σήμερα Τετάρτη, 14 Μαΐου, οι τελικοί της ECOMMBX...

Μοίρασε αυτόγραφα και… χαμόγελα ο Χρυσόπουλος! (ΦΩΤΟΣ)

Ενημέρωση από την Ανόρθωση για την εκδήλωση σε μικρά...

Mundial Συλλόγων: Η Αργεντινή έστειλε στις ΗΠΑ λίστα με 15.000 «επικίνδυνους» οπαδούς!

Η Υπουργός Ασφάλειας της Αργεντινής, Πατρίσια Μπούλριτς, παρέδωσε τη...

Ο Κάναντι, ο Μάρτινς και ο άγνωστος…Χ

Στην ΑΕΛ αναμένεται να έχουν προπονητή την ερχόμενη εβδομάδα,...

Ο Τραμετσάνι και οι υπόλοιποι (Η SHORT LIST ΤΗ ΣΕΛ)

Το όνομα του πρώην προπονητή του ΑΠΟΕΛ Πάολο Τραμετσάνι...

Πρακτορείο TASS: Την Παρασκευή οι διαπραγματεύσεις Ρωσίας – Ουκρανίας

Οι ρωσο-ουκρανικές διαπραγματεύσεις θα ξεκινήσουν τελικά την Παρασκευή, στο Ντολμαμπαχτσέ της Κωνσταντινούπολης, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, που μεταδίδει δηλώσεις του βοηθού...

Θρίλερ για γερά νεύρα οι συνομιλίες στο Ουκρανικό-«Η Ρωσία δεν είναι σοβαρή»

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι ανακοίνωσε ότι θα στείλει αντιπροσωπεία για διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία στην Κωνσταντινούπολη, με επικεφαλής τον υπουργός Άμυνας της Ουκρανίας. Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι,...

ΔΕΟΚ: Να ανοίξει εκ νέου το θέμα του 12% στις συντάξεις

Την ανάγκη να επαναρχίσει σύντομα ο διάλογος του Υπουργού Εργασίας με τους κοινωνικούς εταίρους για το θέμα της ελάφρυνσης της αναλογιστικής μείωσης των συντάξεων...

Το νέο θρίλερ στην ΕΔΕΚ για τη θέση του αναπληρωτή προέδρου – Οι υποψήφιοι και οι ενδιαφερόμενοι

Έντονο παρασκήνιο βρίσκεται σε εξέλιξη στην ΕΔΕΚ ενόψει της υποβολής υποψηφιοτήτων για τις θέσεις του αναπληρωτή προέδρου και των δύο αντιπροέδρων του κόμματος. Η προθεσμία για υποβολή...

Πριν από 30 χρόνια, ο Στίβεν Χόκινγκ έκανε προβλέψεις για το 2025 και είναι εντυπωσιακές!

Ο Στίβεν Χόκινγκ (1942–2018) ήταν Βρετανός θεωρητικός φυσικός, κοσμολόγος και συγγραφέας, γνωστός για τη συμβολή του στην επιστήμη Υπέφερε από μια νευροκινητική νόσο, την αμυοτροφική πλευρική...

Σε σοβαρή κατάσταση 25χρονος μετά από τροχαίο στη Λευκωσία

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε γύρω στις 11:40 το βράδυ της Τετάρτης, στον νέο αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Τσερίου. Σύμφωνα με την Αστυνομία, 25χρονος οδηγός απώλεσε, κάτω...