Είναι καλά γνωστό ότι η προεκλογική περίοδος που ολοκληρώθηκε ήταν ψηφιακή.
Ηταν μια προεκλογική που διεξήχθη μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, χωρίς φυσική παρουσία και χωρίς προεκλογικές συγκεντρώσεις των υποψηφίων μεμονωμένα ή ως κόμματα, παρά μόνον ελάχιστες στο τέλος και αυτές σίγουρα όχι όπως τις ξέραμε στο παρελθόν.
Θέσεις, απόψεις, στρατηγικές, εκφράστηκαν κυρίως σε Facebook και Twitter, ενώ επαγγελματικές και προσωπικές στιγμές κυρίως φωτογραφικά, εκφράστηκαν στο Instagram.
Aν μη τι άλλο, από την μια πλευρά υπήρχαν οι άκρως στοχευμένες και πολύ προσεκτικά διατυπωμένες αναρτήσεις, που ήταν και πασιφανές ότι προέρχονταν μέσα από κάποια επικοινωνιακή ομάδα του εκάστοτε υποψηφίου, ενώ από την άλλη, υπήρχαν και οι άκρως προσωπικές αναρτήσεις, χωρίς απολύτως καμία βοήθεια ή στρατηγική επικοινωνίας και φυσικά οι διάλογοι, οι απαντήσεις σε posts και ολόκληρα «σεντόνια» με το τί πρεσβεύει ο κάθε υποψήφιος
Από κει και πέρα άρχιζε η ψευδαίσθηση των ΜΚΔ.
1,000 likes κάτω από μία ανάρτηση. Ισως και περισσότερα. Καρδούλες, θαυμαστικά. Εκφραση πλήρους υποστήριξης. Κατανόηση, συναντίληψη. Ολα αυτά και ακόμη περισσότερα. Του στιλ: «Πολύ καλά τα λες», «μπράβο», «συγχαρητήρια». «Τέτοια πρόσωπα θέλουμε στη Βουλή». Και πάρα πάρα πολλά άλλα συναφή.
Ο υποψήφιος απαντούσε αναλόγως. «Ευχαριστώ, να στε καλά» και άλλα, με τρόπο, που σαφώς και δικαιολογημένα αποδείκνυαν το αίσθημα ευφορίας, ψυχικής ανάτασης και πολλών πολλών άλλων.
Δεν είναι λίγοι οι υποψήφιοι, που ρίχοντας μια ματιά στο προφίλ τους τις προηγούμενες ημέρες, κανείς θα ήταν σίγουρος για την εκλογή τους και μάλιστα πανηγυρικά. Θα έλεγε κανείς ότι η μη εκλογή είναι αδύνατη, δεδομένων των χιλιάδων likes ή σχολίων κάτω από αναρτήσεις του.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι όπως και στα περισσότερα πράγματα, έτσι και στα ΜΚΔ χρειάζεται μέτρο, προσοχή και απόφαση για την εικόνα που επιθυμεί ο κάθε χρήστης να προωθήσει περισσότερο.
Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης απέδειξαν για μια ακόμη φορά ότι σαφέστατα και είναι ένα απαραίτητο εργαλείο, ιδίως εν μέσω Πανδημίας. Δε νοείται υποψήφιος χωρίς προεκλογική καμπάνια άνευ ΜΚΔ.
Δίνουν το στίγμα και είναι χρήσιμο και ωφέλιμο εργαλείο για όλους. Υποψηφίους και ψηφοφόρους. Αλλά, χωρίς σωστή χρήση, όπως έκαναν πολλοί, μπορούν πολύ εύκολα να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση της εκλογής ή μιας εικόνας που απέχει από την αλήθεια.
Εκτός αν πρόκειται για τον Μάκη… ο οποίος πρώτα φρόντισε να μας προσβάλλει όλους και μετά να «κατεβεί» από παντού.