Υπόθεση απάτης μέσω διαδικτύου διερευνά η Αστυνομία, μετά από καταγγελία εταιρείας που εδρεύει στην Κύπρο. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Αστυνομία, πρόκειται για υπόθεση κατόπιν καταγγελίας της εταιρείας ότι έλαβε μήνυμα για εξόφληση τιμολογίου από πλαστό email.
Συγκεκριμένα, καταγγέλθηκε στην Αστυνομία από τον Διευθυντή της εταιρείας που εδρεύει στην Κύπρο, ότι εταιρεία που εδρεύει στο εξωτερικό και με την οποία συναλλάσσεται, απέστειλε στις 9 Σεπτεμβρίου 2023, ηλεκτρονικό μήνυμα μέσω υπολογιστή σχετικά με αλλαγή του τραπεζικού λογαριασμού για εξόφληση τιμολογίου μεγάλου χρηματικού ποσού, σχετικά με εμπόρευμα το οποίο είχε ήδη παραγγείλει.Η εταιρεία που εδρεύει στην Κύπρο, λαμβάνοντας ως αυθεντικό το εν λόγω ηλεκτρονικό μήνυμα, προχώρησε στην εξόφληση του σχετικού τιμολογίου, μέσω του τραπεζικού λογαριασμού ο οποίος της υποδείχθηκε.Στις 25 Σεπτεμβρίου, η προμηθεύτρια εταιρεία που εδρεύει στο εξωτερικό ενημέρωσε σχετικά την εταιρεία που εδρεύει στην Κύπρο ότι δεν είχε λάβει την εξόφληση και διαπιστώθηκε ότι και οι δύο εταιρείες υπήρξαν θύματα απάτης αφού και οι δύο λάμβαναν ηλεκτρονική αλληλογραφία από πλαστούς λογαριασμούς οι οποίοι οπτικά προσομοίαζαν με τους πραγματικούς.
Πόσο ενημερωμένοι είναι οι υπαλληλοι μιας εταιρειας;
Η Αστυνομία υπενθυμίζει μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται για αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων.Οι επιχειρήσεις, αναφέρει, θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι υπάλληλοι είναι ενημερωμένοι, να εφαρμόζουν διαδικασία για την επαλήθευση της νομιμότητας των αιτημάτων πληρωμής, να ελέγχουν τις πληροφορίες που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της επιχείρησης, να διασφαλίζουν ότι το προσωπικό περιορίζει τη γνωστοποίηση πληροφοριών της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προβαίνει πάντα στη διενέργεια ελέγχων για τον εντοπισμό τυχόν παρατυπιών.
Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να επαληθεύουν ότι όλα τα αιτήματα πληρωμών προέρχονται από τους πραγματικούς προμηθευτές τους, να μην κάνουν χρήση των στοιχείων επικοινωνίας που περιλαμβάνονται στην επιστολή/fax/e-mail στο οποίο ζητείται η αλλαγή στοιχείων, να καθορίσουν μοναδικά σημεία επικοινωνίας με επιχειρήσεις στις οποίες κάνουν πληρωμές, να περιορίσουν τις πληροφορίες για τον εργοδότη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για πληρωμές που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο όριο ποσού, να καθορίσουν μια διαδικασία για την επιβεβαίωση του ορθού τραπεζικού λογαριασμού και όταν πληρώνεται ένα τιμολόγιο και να στέλνουν e-mail ενημέρωσης του αποδέκτη της πληρωμής
.