α αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου στον ποταμό Χάντσον της Νέας Υόρκης που οδήγησε στον θάνατο τον πιλότο και τον CEO της Siemens μαζί με τη σύζυγό του και τα τρία τους παιδιά, εξετάζουν οι ερευνητές.
Ο Αγκουστίν Εσκομπάρ, στέλεχος της Siemens, και η σύζυγός του Μέρσε Καμπρούμπι Μοντάλ, από την Ισπανία, είχαν κλείσει την εκδρομή με ελικόπτερο για να γιορτάσουν τα επερχόμενα γενέθλια του οκτάχρονου παιδιού τους.
Οι αρχές κατονόμασαν τον πιλότο ως Σίνκες Τζόνσον. Ήταν 36 ετών, σύμφωνα με το γραφείο του δημάρχου του Τζέρσεϊ Σίτι.
Δίνοντας ενημέρωση για την έρευνα σχετικά με τη συντριβή, η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Τζένιφερ Χόμεντι, δήλωσε ότι δεν έχουν προσδιοριστεί τα αρχικά αίτια της τραγωδίας.
Η Χόμεντι δήλωσε ότι οι δύτες εξακολουθούν να ανασύρουν τμήματα του ελικοπτέρου από τον ποταμό Χάντσον – και αποκάλυψε ότι ο πιλότος είχε καταγράψει περισσότερες από 780 ώρες πτήσης.
Νωρίτερα, η αστυνομική διευθύντρια της Νέας Υόρκης, Τζέσικα Τις, δήλωσε ότι οι δύτες ανέσυραν όλους τους επιβαίνοντες από το ελικόπτερο, το οποίο βρισκόταν ανάποδα στο νερό.
«Τέσσερα θύματα ανακηρύχθηκαν νεκρά επί τόπου και άλλα δύο μεταφέρθηκαν σε τοπικά νοσοκομεία της περιοχής, όπου δυστυχώς και τα δύο υπέκυψαν στα τραύματά τους», συμπλήρωσε.
Τα αρχεία δείχνουν ότι το ελικόπτερο κατασκευάστηκε το 2004 και είχε ήδη καταγράψει 12.728 ώρες πτήσης όταν χρειάστηκε να επισκευαστεί.
Διεξάγεται έρευνα για να διαπιστωθεί τι προκάλεσε την πτώση και συντριβή του αεροσκάφους στο ποτάμι. Η έρευνα θα επικεντρωθεί στην εμπειρία του πιλότου, τα συντρίμμια και την εταιρεία Big Apple που πραγματοποιεί τις περιηγήσεις στα αξιοθέατα.
Οι ερευνητές θα επανεξετάσουν, επίσης, τις εργασίες συντήρησης που έγιναν στο μοιραίο αεροσκάφος, συμπεριλαμβανομένης της ολοκλήρωσης δύο πρόσφατων οδηγιών αξιοπλοΐας ασφαλείας που εξέδωσε η FAA για τα ελικόπτερα Bell 206L.
Τι εξετάζουν οι ερευνητές
1.Μηχανική αστοχία
Ο δικηγόρος αεροπλοΐας και πρώην πιλότος ελικοπτέρου του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ, Justin Green, δήλωσε σε αμερικανικά μέσα ότι το βιντεοσκοπημένο υλικό της συντριβής υποδηλώνει «καταστροφική μηχανική βλάβη».
Ένα κρίσιμο εξάρτημα του αεροσκάφους, γνωστό ως «παξιμάδι του Ιησού», μπορεί να έλειπε ή να ήταν ελαττωματικό, προειδοποίησε ο αναλυτής αεροπορίας Julian Bray. Το «παξιμάδι του Ιησού» είναι ένας όρος που επινοήθηκε από τους Αμερικανούς στρατιώτες κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ, αναφέρεται στο κρίσιμο εξάρτημα που συγκρατεί τον κεντρικό άξονα περιστροφής στον ιστό των ελικοπτέρων. Αυτό το μοναδικό παξιμάδι είναι τόσο ζωτικής σημασίας που, σε περίπτωση αστοχίας του κατά τη διάρκεια της πτήσης, οι συνέπειες θα ήταν καταστροφικές, με τον ρότορα να αποκολλάται εντελώς από το ελικόπτερο.
Ο εμπειρογνώμονας δήλωσε ότι αυτό μπορεί να προκάλεσε την αποκόλληση των πτερυγίων του ελικοπτέρου ενώ εξακολουθούσε να περιστρέφεται στον αέρα και ενδεχομένως να έκοψε το αεροσκάφος πριν πέσει στο νερό. Ο Bray δήλωσε: «Αυτό που φαίνεται να συνέβη με το συγκεκριμένο ελικόπτερο είναι ότι ο ρότορας, ο κύριος ρότορας… είχε αποκολληθεί, διότι σε ένα βίντεο βλέπουμε τα πτερύγια να περιστρέφονται μακριά από το ελικόπτερο.
2.Τραβήγματα στο χειριστήριο
Ο Dave Fishwick, ο επιχειρηματίας του Burnley, έδωσε τη δική του θεωρία για τη συντριβή. Σε ένα βίντεο στο TikTok δήλωσε ότι ο έλικας της ουράς θα μπορούσε να έχει αποκοπεί από μια ξαφνική κίνηση του χειριστηρίου μπρος-πίσω,
«Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό συνέβη στην πραγματικότητα», δήλωσε ο Fishwick. «Είμαι σίγουρος ότι είχε να κάνει με τον δίσκο του κύριου έλικα που δεν κρατούσε το ελικόπτερο εκεί που έπρεπε».
3.Πουλιά
Οι ερευνητές εξετάζουν επίσης αναφορές για σμήνη πουλιών που εντοπίστηκαν κοντά στο σημείο της συντριβής. Η κ. Homendy δήλωσε ότι το NTSB είναι «ενήμερο» για τις αναφορές και ότι το θέμα είχε συζητηθεί.
Ερωτηθείσα σχετικά με αναφορές ότι ένα μεγάλο σμήνος πουλιών εθεάθη στην περιοχή λίγο πριν από τη συντριβή, είπε: «Το συζητήσαμε σήμερα το πρωί. Είναι κάτι που εξετάζουμε. Αυτό που θα έλεγα στο κοινό είναι ότι αν κάτι σας φάνηκε διαφορετικό ή σας τράβηξε την περιέργεια μπορείτε να το μοιραστείτε με τους ερευνητές μας».
4.Χαμηλή στάθμη καυσίμου
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελικόπτερο είχε χαμηλή στάθμη καυσίμων όταν συνετρίβη. Ο Michael Roth, ο διευθύνων σύμβουλος της New York Helicopter Tours, δήλωσε στην Telegraph ότι ο πιλότος «τηλεφώνησε ότι προσγειωνόταν και ότι χρειαζόταν καύσιμα». «Θα έπρεπε να του πάρει περίπου τρία λεπτά για να φτάσει», δήλωσε ο Ροθ. «Αλλά 20 λεπτά αργότερα, δεν έφτασε.
5.Υπερβολικοί ελιγμοί
Ο πρώην στρατιωτικός αεροπόρος Jim Brauchle δήλωσε στη Mail ότι πιστεύει ότι οι «δύο κύριες αιτίες αυτού του φαινομένου είναι η μηχανική βλάβη ή οι υπερβολικοί ελιγμοί». Ζήτησε επίσης να διεξαχθεί «πλήρης έρευνα» για το συμβάν. «Από τα πλάνα φαίνεται ότι το κύριο στροφείο (έλικας) χτύπησε το σώμα του ελικοπτέρου, αποκόπτοντας την ουρά του ελικοπτέρου, γεγονός που δημιούργησε ένα ανεπανόρθωτο συμβάν».