Χαμηλά φαίνεται να είναι τα ποσοστά αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κινούνται στους κυπριακούς δρόμους την ώρα που το κράτος ετοιμάζεται να προσφέρει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αμαξιών.
Συγκεκριμένα, στον άξονα που αφορά στην ταχεία μετάβαση σε μία Πράσινη Οικονομία του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΣΑΑ) υπάρχει ενότητα που αφορά στις βιώσιμες μεταφορές και στην προώθηση έργων συνολικής αξίας €89.3 εκ., τα οποία αφορούν, μεταξύ άλλων, την ηλεκτροκίνηση, την απόσυρση ρυπογόνων οχημάτων και την ανάπτυξη υποδομών.
Τα έργα που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση ανέρχονται στα €38.6 εκ. και αφορούν μεταξύ άλλων σχέδιο κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και μοτοσυκλετών για τις ανάγκες του δημόσιου τομέα, προώθηση της ευρείας χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω ενός γενικού πλαισίου πολιτικής το οποίο περιλαμβάνει την εγκατάσταση 1000 σημείων επαναφόρτισης.
Ο Υπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για μείωση των ρύπων έχει ληφθεί πρόνοια για απόσυρση ρυπογόνων οχημάτων, το κόστος της οποίας ανέρχεται στα €15 εκ.
Τι λένε, όμως, οι αριθμοί αναφορικά με τη χρήση και την προτίμηση των ηλεκτρικών αμαξιών; Πόσο προσιτά τα θεωρούν οι Κύπριοι πολίτες και πόσοι τα επιλέγουν; Οι Πρωταγωνιστές συνέλεξαν τα στοιχεία αναφορικά με την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αμαξιών στη χώρα μας και σας παρουσιάζουν αναλυτικά τους αριθμούς από το 2014 μέχρι και το 2020.
Τι λένε οι αριθμοί
Το 2014 ενεγράφησαν 16,959 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων μόνο τα 8 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 7 ήταν μεταχειρισμένα και το 1 ήταν καινούριο. Παράλληλα, την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 301 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 194 ήταν μεταχειρισμένα και τα 107 καινούρια.
Το 2015 ενεγράφησαν 19,899 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων μόνο τα 9 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 5 ήταν μεταχειρισμένα και τα 4 ήταν καινούρια. Την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 382 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 184 ήταν μεταχειρισμένα και τα 198 καινούρια.
Το 2016 ενεγράφησαν 24,931 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων τα 22 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 15 ήταν μεταχειρισμένα και τα 7 ήταν καινούρια. Την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 728 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 353 ήταν μεταχειρισμένα και τα 375 καινούρια.
Το 2017 ενεγράφησαν 31,803 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων τα 44 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 26 ήταν μεταχειρισμένα και τα 18 ήταν καινούρια. Την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 1,307 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 567 ήταν μεταχειρισμένα και τα 740 καινούρια.
Το 2018 ενεγράφησαν 35,758 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων τα 26 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 21 ήταν μεταχειρισμένα και τα 5 ήταν καινούρια. Την ίδια χρονιά ενεγράφησαν 1,596 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 627 ήταν μεταχειρισμένα και τα 969 καινούρια.
Το 2019 ενεγράφησαν 37,802 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων τα 107 ήταν ηλεκτρικά και από τα οποία τα 49 ήταν μεταχειρισμένα και τα 58 ήταν καινούρια. Την ίδια περίοδο ενεγράφησαν 1,831 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 779 ήταν μεταχειρισμένα και τα 1,052 καινούρια.
Την περσινή χρονιά ενεγράφησαν 30,828 χιλιάδες επιβατικά αμάξια εκ των οποίων τα 78 ήταν ηλεκτρικά. Από αυτά, τα 36 ήταν μεταχειρισμένα και τα 42 ήταν καινούρια. Το ίδιο έτος ενεγράφησαν 2,338 υβριδικά αμάξια εκ των οποίων τα 914 ήταν μεταχειρισμένα και τα 1,424 καινούρια.