Σημαντική αύξηση παρουσίασε το διαδικτυακό εμπόριο το 2020 όπως και η τηλεργασία. Γεγονός που υποβοηθήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία του κορωνοϊού αλλά και κυβερνητικά μέτρα.
Το 2020, το 18,8% των επιχειρήσεων έλαβε παραγγελίες για αγαθά και υπηρεσίες μέσω δικτύων υπολογιστών σε σύγκριση με 16,4% το 2019. Το 18,3% έλαβε παραγγελίες για αγαθά και υπηρεσίες μέσω ιστότοπων ή “εφαρμογών” και 1,4% μέσω μηνυμάτων τύπου EDI. Τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2019 ήταν 15,2% και 3,1%. Το 15,9% των επιχειρήσεων έλαβε παραγγελίες μέσω των ιστότοπων ή των “εφαρμογών” της ίδιας της επιχείρησης ενώ το 7,8% έλαβε παραγγελίες μέσω ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου ή “εφαρμογών” που χρησιμοποιούν πολλές επιχειρήσεις για την εμπορία προϊόντων. Το 17,5% των επιχειρήσεων έλαβε παραγγελίες για προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ιστότοπων ή “εφαρμογών” από πελάτες που διαμένουν στην Κύπρο, 7,8% από πελάτες που βρίσκονται σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 5,9% από πελάτες που βρίσκονται στον υπόλοιπο κόσμο.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται, επίσης, αύξηση στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media), από 57,0% των επιχειρήσεων με 10 ή περισσότερους απασχολούμενους το 2015 σε 77,1% το 2021. Τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το LinkedIn κ.λπ. ήταν πάντα τα πιο δημοφιλή μεταξύ των επιχειρήσεων. Στη δεύτερη θέση το 2021 ήταν ιστότοποι διαμοιρασμού περιεχομένου πολυμέσων όπως το YouTube, Flickr, κτλ. και στην τρίτη θέση ακολουθούν τα blogs ή microblogs όπως το Twitter.
Αξίζει, παράλληλα, να σημειωθεί, ότι κατά τη διάρκεια του 2020, λόγω της πανδημίας Covid-19, το 35,3% του συνόλου των επιχειρήσεων αύξησε τον αριθμό των εργαζομένων που είχαν απομακρυσμένη πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της επιχείρησης, το 32,9% αύξησε τον αριθμό των εργαζομένων με απομακρυσμένη πρόσβαση στα συστήματα της επιχείρησης (εκτός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) και το 54,4% αύξησε τον αριθμό των εξ ’αποστάσεως συναντήσεων που πραγματοποιούνται από την επιχείρηση (π.χ. μέσω Skype, Zoom, MS Teams κ.λπ.). Επιπλέον, το 22,7% όλων των επιχειρήσεων δήλωσε ότι λόγω της πανδημίας Covid-19 η επιχείρηση ξεκίνησε ή αύξησε τις προσπάθειές της για να πουλά αγαθά ή υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου (ιστοσελίδες, εφαρμογές, αγορές ή μηνύματα τύπου EDI).
Χρόνο με το χρόνο, πάντως, όλο και περισσότερες εταιρείες εισέρχονται στην ψηφιακή εποχή αν και μέσα από τα στοιχεία που επεξεργαστήκαμε υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για την αλλαγή του παραδοσιακού εμπορίου.