Η αρχή μιας σειράς από μεγάλα έργα στη Λευκωσία υπογράφτηκαν στο Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. Συγκεκριμένα υπογράφτηκε το Συμβόλαιο για την Παροχή Υπηρεσιών για την Εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την ευρύτερη αστική περιοχή της πόλης της Λευκωσίας.
Αντικείμενο της Σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών για την ανάπτυξη ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την πόλη της Λευκωσίας, συμπεριλαμβανομένου του κέντρου της πόλης και της ευρύτερης αστικής περιοχής, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη όλα τα σχετικά ολοκληρωμένα έργα και σχέδια, όπως το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), αλλά και τις μελέτες και τα έργα που προωθούνται ήδη.
Επίσης, έμφαση θα δοθεί στην ανάπλαση και στην αναζωογόνηση των αστικών πυρήνων, ιδιαίτερα του κέντρου της πόλης, μέσα από συγκεκριμένα μέτρα βιώσιμης κινητικότητας και αφορούν κυρίως:
- Τον σχεδιασμό του άξονα, ο οποίος θα περιλαμβάνει αποκλειστικές λωρίδες κίνησης λεωφορείων (λεωφορειολωρίδες), συμπεριλαμβανομένης της οριζόντιας και κάθετης οδικής σήμανσης και της βελτιστοποίησης της φωτεινής σηματοδότησης (bus priority) στις διασταυρώσεις. Ο συγκεκριμένος άξονας, θα μπορεί μελλοντικά να μετατραπεί εύκολα σε ένα άξονα για σύστημα ταχείας διέλευσης λεωφορείων (BRT) ή τραμ.
- Προτάσεις για κλιμακωτά ωράρια εργασίας με στόχο την καθιέρωση εναλλακτικών ρυθμίσεων για τις μετακινήσεις κατά τις ώρες αιχμής με απώτερο σκοπό την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
- Την ανάπλαση και αναζωογόνηση των ιστορικών πυρήνων, του επιχειρηματικού κέντρου καθώς και των υπόλοιπων αστικών πυρήνων της Λευκωσίας.
Η υλοποίηση του Έργου προγραμματίζεται να αρχίσει άμεσα, με διάρκεια εκτέλεσης 20 μηνών και κόστος €616.420,00 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Σημειώνεται ότι, το Έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ποσοστό 85%, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος: «Ανταγωνιστικότητα και Αειφόρος Ανάπτυξη» και κατά 15% από εθνικούς πόρους.
Στόχος της σειράς των συγκεκριμένων έργων είναι να καλυφθούν οι ανάγκες κινητικότητας των ανθρώπων, τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον, για μία καλύτερη ποιότητα ζωής στις πόλεις αλλά και για μια πόλη πιο οικολογική, πιο ανθεκτική, και με κοινωνικά ισότιμες δομές.
Τέλος, το συγκεκριμένο σχέδιο θα βοηθήσει να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας ιδιαίτερα στην είσοδο και στην έξοδο από την πρωτεύουσα με τη δημιουργία δικτύου λεωφορειολωρίδων που θα καταστήσει το ίδιο το λεωφορείο πιο ανταγωνιστικό από το αυτοκίνητο, επιλύοντας με αυτό τον τρόπο το κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται σήμερα.