Ο Ανδρέας Μουσκάλλης αρθρογραφεί για το πολυσυζητημένο ο θέμα των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία.
————————————————————————————————-
Άρχισα να γράφω άρθρο για το UEFA- EURO , για τους ποδοσφαιρικούς αγώνες που διεξάγονται στην Γερμανία. Σταμάτησα όταν άκουσα στην τηλεόραση για το θέμα του νομοσχεδίου της Υπουργού Παιδείας για την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Προσπάθησα να διαβάσω την επόμενη ημέρα τις ομιλίες των Βουλευτών και των διαφόρων άλλων εμπλεκομένων. Αιφνιδιάστηκα , διότι θεωρούσα ότι μια τέτοια νομοθεσία θα συναντούσε όλους τους εμπλεκόμενους σύμφωνους. Δυστυχώς ένα θέμα εύκολης αναγνώρισης, κατέστη θέμα έντονων διαφωνιών. Θεωρώ ότι και ένας προπονητής ποδοσφαίρου, ένας ενεργός πολίτης, έχει καθήκον και υποχρέωση να στοχοθετεί προτεραιότητες.
Επέλεξα ταπεινά να καταγράψω την άποψη μου για το μεγάλο αυτό θέμα και με τις γνώσεις και την εμπειρία μου να καταγράψω τις δικές μου θέσεις. Προβληματίστηκα πάρα πολύ αν θα κατέγραφα τις απόψεις μου , αλλά ενθαρρύνθηκα από το γεγονός ότι άρθρο μου για τους προπονητές ποδοσφαίρου και την εργασία τους, κατέγραψα ότι η τεχνολογία είναι βοηθητικό εργαλείο στην αποστολή τους και όχι το κύριο. Πρώτιστη προτεραιότητα των προπονητών , πρέπει να είναι η συμβατική μέθοδος, πνευματικής και ψυχολογικής εργασίας και η εκπαίδευση και η ανθρώπινη επαφή και η επικοινωνία.
Η εμπειρία, οι γνώσεις και οι διάφορες επιστημονικές έρευνες έδειξαν συγκλονιστικά αρνητικά στοιχεία, τα οποία προέρχονται από την συνεχή χρήση των κινητών τηλεφώνων ως και άλλων ηλεκτρονικών μέσων.
Συνομιλώντας με τους γονείς των μαθητών μας , που φοιτούν στην Δημοτική Εκπαίδευση και στην Μέση Εκπαίδευση θεωρούν τα κινητά τηλέφωνα καταστροφικά στην ζωή των παιδιών τους. Θεωρώ ότι αυτή είναι μια γενική και καθολική εκτίμηση και άποψη των γονέων όσον αφορά τα κινητά τηλέφωνα και τα άλλα ηλεκτρονικά μέσα, τάμπλετ.
Τα παιδιά μας είναι όμηροι των κινητών τηλεφώνων και των τάμπλετ. Οι πλείστοι, παιδιά και νέοι μας , οι μαθητές μας είναι εθισμένοι με αυτά και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην καθημερινότητα τους χωρίς αυτές τις συσκευές.
Οι κυριότεροι άξονες της κοινωνίας , η οικογένεια και το σχολείο , οι οποίοι είναι εντεταλμένοι και υποχρεωμένοι να διδάξουν και να εκπαιδεύσουν τα παιδιά μας σε Αρχές και Αξίες στην Ιστορία και τη κουλτούρα της πατρίδας μας και στις αρετές που πρέπει να κατέχουν δημιουργώντας μια καλύτερη κοινωνία , με ανθρώπους ανώτερου πνευματικού επιπέδου , έχουν εκχωρήσει αυτό το δικαίωμα και το καθήκον σε άλλους, τους οποίους πολλές φορές δεν γνωρίζουμε και δηλητηριάζουν τα παιδιά μας , με κάθε λογής πληροφορίες και φωτογραφίες και μηνύματα και ψευτοδιλήμματα . Τα κινητά τηλέφωνα και οι διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές, τάμπλετ, ακολουθούν τα παιδιά μας πάρα πολλές ώρες την ημέρα. Δεν είναι μόνο εκπαιδευτικές πληροφορίες και όμορφα παιγνίδια, ή ποιοτικές και πνευματικές Ιστορίες που πλημμυρίζουν την ευάλωτη ψυχή των παιδιών μας. Η εμπειρία απέδειξε εντελώς το αντίθετο.
Κατά την άποψη μου δεν χρειάζονται επιστημονικές μελέτες για να ανησυχήσουμε και να προβληματιστούμε για την χρήση αυτών των έξυπνων συσκευών.
Τα ψηλά ποσοστά κατάθλιψης στα παιδιά , η ελλιπής ανάπτυξη της περιβόητης κριτικής σκέψης, ο επηρεασμός της ψυχικής υγείας , η διαταραχή ύπνου των παιδιών, ο εθισμός, το άγχος, η πτώση των Ακαδημαϊκών επιδόσεων, η έλλειψη καθαρής και σωστής επικοινωνίας, αποτελούν καμπάνα αφύπνισης και προβληματισμού και λήψης αποφασιστικών και ριζοσπαστικών αποφάσεων για το θέμα αυτό. Γενική διαπίστωση είναι ότι από τον καιρό που εισήλθαν στην ζωή των παιδιών μας και όλους εμάς αυτά τα μέσα , κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, διάφορα επικίνδυνα ηλεκτρονικά παιγνίδια, χάσαμε την ηρεμία, αυθεντικότητα, ανθρώπινη επαφή, χάσαμε το δέσιμο της οικογένειας. Οφείλουμε να είμαστε ρεαλιστές , υπεύθυνοι και σοβαροί.
Το θέμα αυτό δεν πρέπει να αντικρίζεται, με υπέρμετρες φιλοσοφίες , ανευθυνότητες και μια υπέρμετρη εκτίμηση και θαυμασμό και αγάπη αυτών όλων των ηλεκτρονικών μέσων.
Οι Κύπριοι ενθουσιάζονται για κάτι καινούργιο και ακολουθούν συνήθως τις υπερβολές. Δεν μπορούμε να ελέγξουμε το πάθος μας. Θεωρώ ότι η είσοδος της τεχνολογίας στη ζωή μας , μας πρόσφερε αρκετές εμπειρίες. Η επικινδυνότητα τους στην ζωή των παιδιών μας, είναι πασιφανής, χωρίς αστερίσκους. Πρέπει να πάρουμε αποφάσεις ριζοσπαστικές. Να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας, στην σωστή παραγωγή και ωφέλιμη χρησιμοποίηση των κινητών τηλεφώνων και των άλλων ηλεκτρικών συσκευών. Αυτή πρέπει να είναι μια προληπτική αντιμετώπιση. Τώρα όμως χρειάζεται μια πιο κατασταλτική θεραπεία και η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, για απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Εξάλλου αυξάνουμε τον ωφέλιμο χρόνο των παιδιών χωρίς το κινητό τηλέφωνο, είναι μια μορφή αυτοκυριαρχίας. Όταν φύγουν από το σχολείο, υπάρχουν πάρα πολλές ώρες ενασχόλησης μαζί του.
Τελειώνοντας την παρέμβαση μου αυτή, δηλώνω ότι η τεχνολογική επανάσταση παραμένει μια μεγάλη κατάκτηση του ανθρώπου. Εκεί όμως που αυτή πρόοδος της τεχνολογίας και η χρήση της , τείνουν να μολύνουν και να αρρωστήσουν την κοινωνία, καθήκον όλων μας είναι η αποφασιστική μας παρέμβαση, χωρίς ενδοιασμούς και χωρίς αναστολές.
Ανδρέας Μουσκάλλης
Προπονητής Ποδοσφαίρου