fbpx

Η «Αντιγόνη» καταπιάνεται με αξίες που μας αφορούν…

Η «Αντιγόνη» καταπιάνεται με αξίες που πάντα θα μας αφορούν, αναφέρει σε συνέντευξή της στο ΚΥΠΕ η ηθοποιός Χριστίνα Παπαδοπούλου, η οποία υποδύεται την Αντιγόνη στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία του Κώστα Σιλβέστρου.

Μιλώντας για την πρόταση του σκηνοθέτη για να συμμετάσχει στην παράσταση, η νεαρή ηθοποιός αναφέρει ότι, αν και έχει συνεργαστεί άψογα μαζί του δύο φορές στο παρελθόν, αρχικά αισθάνθηκε φόβο, σκεπτόμενη ότι ίσως είναι πολύ νωρίς να καταπιαστεί με έναν τόσο σπουδαίο ρόλο του αρχαίου δράματος.

Από την άλλη, προσθέτει, «δεν μας χτυπούν την πόρτα καθημερινά τέτοιες ευκαιρίες από ανθρώπους που εμπιστεύεσαι τυφλά και νιώθεις ασφάλεια μαζί τους». «Όταν έμαθα και τους υπόλοιπους συντελεστές, ήμουν σίγουρη πως ό,τι κι αν έβγαινε στο τέλος, εμείς θα δουλεύαμε για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και σίγουρα θα εξελισσόμουν μέσω της όλης διαδικασίας», δηλώνει στο ΚΥΠΕ. Ακόμη, λέει οι δύο μήνες προβών για την παράσταση την πήγαν ένα βήμα παραπέρα, κάτι για το οποίο αισθάνεται ευγνώμων.

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, η ηθοποιός επισημαίνει ότι ο ρόλος της Αντιγόνης είναι η μεγαλύτερη πρόκληση μέχρι στιγμής στη θεατρική της πορεία.

Η Χριστίνα Παπαδοπούλου εξηγεί ότι η Αντιγόνη εξυψώνεται σε κάτι πέραν του ανθρώπινου και ότι δεν είναι μια απλή επαναστάτρια που θέλει να πάει κόντρα στην εξουσία. Προσθέτει ότι η σοφόκλεια ηρωίδα πρεσβεύει μια κοσμοθεωρία ολόκληρη που συμπεριλαμβάνει και τους νεκρούς, κάτι το οποίο φαίνεται αδιανόητο στον Κρέοντα. «Η υπέρβαση που κάνει είναι απίστευτη και το να καλούμαι εγώ να έρθω αντιμέτωπη μαζί της, σίγουρα αποτελεί τεράστια πρόκληση», τονίζει.

Αναφερόμενη σε όσα τη γοήτευσαν και τη δυσκόλεψαν περισσότερο στην ερμηνεία του ρόλου της Αντιγόνης, η ηθοποιός εκφράζει την άποψη ότι η δυσκολία έγκειται πάντα στο γεγονός ότι «όσο σκάβεις για να πλησιάσεις έναν χαρακτήρα, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεσαι πόσο μακριά του βρίσκεσαι».

Επιπλέον, αναφέρει στο ΚΥΠΕ ότι τη γοήτευσε τρομερά το γεγονός πως η Αντιγόνη είναι «τρομακτικά όμοια» με τον Κρέοντα. «Η μονομέρεια, η απολυτότητα και των δύο στη δική τους αντίληψη για τον κόσμο και η αμετακίνητη στάση τους, τους κάνει βαθιά όμοιους», επισημαίνει, προσθέτοντας ότι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται η Αντιγόνη στην αδελφή της Ισμήνη, όταν αυτή αρνείται να πάει κόντρα στους νόμους της πολιτείας, είναι πανομοιότυπος με αυτόν του Κρέοντα απέναντι στην ίδια.

Μιλώντας για την Αντιγόνη και τον Κρέοντα, η Χριστίνα Παπαδοπούλου σημειώνει ότι δεν μπορεί κανείς από τους δύο να αφουγκραστεί τον άλλον, ιδίως ο Κρέοντας που τη θεωρεί τρελή, όχι μια απλή επαναστάτρια. Όπως εξηγεί, η Αντιγόνη είναι ένα κορίτσι 16 χρονών σε θέση (φυσικής) υποταγής, λόγω φύλου και ηλικίας που έρχεται αντιμέτωπη με έναν μεγαλύτερο σε ηλικία άνδρα που βρίσκεται σε θέση εξουσίας. «Η Αντιγόνη με τη στάση της ακυρώνει την ίδια την ύπαρξη του Κρέοντα», τονίζει, προσθέτοντας ότι «το μεγαλείο ψυχής της είναι απερίγραπτο και σίγουρα δεν υπάρχει τίποτε το εύκολο στην προσέγγισή του».

Κληθείσα από το ΚΥΠΕ να μιλήσει για τα μηνύματα που στέλνει ο Σοφοκλής μέσω της «Αντιγόνης» στο σημερινό κοινό, η ηθοποιός υποδεικνύει ότι ολόκληρη η σοφόκλεια τραγωδία καταπιάνεται με θέματα όπως οι δεσμοί μεταξύ των ανθρώπων, η αμετακίνητη πίστη σε όσα πρεσβεύει ο άνθρωπος ακόμη κι αν αυτό τον οδηγήσει στον θάνατο. Σημειώνει, περαιτέρω, ότι η «Αντιγόνη» πραγματεύεται θέματα όπως η αντίσταση στην απολυταρχία της εξουσίας, η ανιδιοτελής αγάπη, το τι σημαίνει δίκαιο ή ηθικό για τον καθένα, η σχέση του ανθρώπου με τα θεία, τον θάνατο, την οικογένεια και την ίδια του την ταυτότητα.

Καταληκτικά, η Χριστίνα Παπαδοπούλου δηλώνει ότι η «Αντιγόνη» και ολόκληρο το φάσμα του αρχαίου δράματος καταπιάνεται με αξίες πανανθρώπινες που πάντα θα μας αφορούν και θα μας συγκινούν, αφού έχουν ως ρίζα τους την ίδια την ύπαρξη του ανθρώπου. «Γι’ αυτό και θα έχουμε πάντα την ανάγκη να επιστρέφουμε σε αυτό και να καταπιανόμαστε μαζί του», υπογραμμίζει.

Σημειώνεται ότι η πρεμιέρα της παράστασης «Αντιγόνη», η οποία ανεβαίνει στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος 2023, δόθηκε στις 10 Ιουλίου στο Αμφιθέατρο Μακαρίου Γ’, στη Λευκωσία. Έπονται δύο παραστάσεις, στις 18 Ιουλίου στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου και στις 21 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου. Όλες οι παραστάσεις αρχίζουν στις 21:00.

ΚΥΠΕ – Παύλος Χατζηλοΐζου

Ροή Ειδήσεων

Αυτά είναι τα συμβόλαια στο ΑΠΟΕΛ…

Είναι αρκετές οι ελλείψεις στο ρόστερ των πρωταθλητών και...

Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και ηγέτη Χαμάς για «εγκλήματα πολέμου»

Το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο αναζητά εντάλματα σύλληψης για τον...

Στην αποστολή της Κροατίας για το Euro ο Ίβουσιτς! (ΦΩΤΟ)

Το «παρών» σε μία μεγάλη διοργάνωση θα δώσει ο...

Χάνει το Κόπα Αμέρικα ο Έντερσον!

Άσχημα τα νέα για τον Έντερσον, ο οποίος μετά...

Δημοφιλή

Η διαφορετική προαγγελία της Ομόνοιας! (ΦΩΤΟ)

Η Ομόνοια καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν στις...

Αποθεώθηκε ο Καρσέδο! (ΒΙΝΤΕΟ BALLA)

Το balla.com.cy βρίσκεται στο ΓΣΠ και σας μεταφέρει όλα...

Υπομονή, τι δύσκολο πράγμα…

Θα ‘χω ακούσει τις τελευταίες μέρες τουλάχιστον δέκα φορές...

Ξεκίνησαν για ΓΣΠ οι ΠΑΦΙΤΕΣ! (ΒΙΝΤΕΟ-ΦΩΤΟΣ)

Μετά το pregame πάρτι οι φίλοι της Πάφος FC...

Εξέλιξη με Ντράζιτς στον Εθνικό!

Ο Εθνικός Άχνας ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας με...

Το σλόγκαν «ήλιος και θάλασσα» δεν πουλάει πια από μόνο του…

Όσο πλησιάζει το καλοκαίρι όλο και περισσότερο πυκνώνουν οι «φωνές» αναφορικά με την τουριστική σεζόν της Κύπρου και την κάθοδο των τουριστών όπου σύμφωνα με...

Για να μην υπάρξει άλλος αδικαίωτος Θανάσης…

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ Δεν ξέρουμε αν μπορεί να υπάρξει δικαίωση όταν ένας νέος άνθρωπος δολοφονείται, ούτε είμαστε σίγουροι ότι η όποια δικαστική απόφαση μπορεί να ελαφρύνει...

Ζητιανεύουμε τα ψίχουλα της «Καλής Θέλησης»

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ Το γράψαμε ξανά και θα συνεχίσουμε να το γράφουμε όσο βλέπουμε ότι εξακολουθούμε ως κράτος να επιμένουμε σε συνομιλίες για το ΚΥΠΡΙΑΚΟ προβάλλοντας...

Οι Νικητές και οι Χαμένοι

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ Τα πάνω – κάτω για ακόμα μια φορά φαίνεται πως έφεραν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις με τον ΔΗΣΥ να επιστρέφει στην ΠΡΩΤΗ θέση και...

Να φτιάξουμε τα νοσοκομεία που μας αξίζουν

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ Τίποτα και κανένας, σίγουρα, δεν μπορεί να παρηγορήσει αυτούς που χάνουν τους ανθρώπους τους και ειδικότερα όταν πίσω από το όλο τραγικό συμβάν...

ΔΕΝ έχουμε την πολυτέλεια για ψευδό – σωτήρες της ανθρωπότητας…

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ Έπρεπε ο κόμπος να φτάσει στο χτένι για να θορυβηθούν οι κυβερνώντες και να πάρουν μέτρα αναφορικά με το μεταναστευτικό που εξακολουθεί...