Η πρωτιά της Κύπρου σε επιβατικά οχήματα και οι …δημόσιες συγκοινωνίες

Διαβάζοντας τα νέα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της ΕΕ για την πρωτιά της Κύπρου σε σχέση με τον πληθυσμό της στα επιβατικά αυτοκίνητα, δεν μας παραξενεύουν καθόλου τα στοιχεία.

Πως να μην έχουμε ο καθένας το αυτοκίνητο του απο τη στιγμή που δεν υπάρχουν εύκολες συγκοινωνίες που να μας βοηθούν και να μας εξυπηρετούν στην καθημερινότητα μας; Φανταστείτε ότι ένας πολίτης που διαμένει Έγκωμη και πρέπει να μεταβεί στη Λεμεσό για δουλειά, πρέπει να πάει από την κοντινότερη στάση στο άγαλμα του Σολωμού και από εκεί να πάει Λεμεσό και αυτό θα του πάρει 3 ώρες τουλάχιστον.

Από την άλλη, καλή η προσπάθεια του Park and Ride αλλά πόσους βολεύει στην τελική; Η κίνηση προς τη Λευκωσία κάθε πρωί είναι μαρτύριο… Και περιμένουμε αλλαγές, έργα ή τουλάχιστον κάποιες αποτελεσματικές κινήσεις για να μπορούμε επιτέλους να χρησιμοποιούμε τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Η έρευνα

Η Κύπρος ήταν η χώρα με την τέταρτη μεγαλύτερη αναλογία επιβατικών αυτοκινήτων σε σχέση με τον πληθυσμό της το 2022, καθώς 658 αυτοκίνητα αντιστοιχούσαν σε κάθε 1000 κατοίκους, αριθμός που ήταν σημαντικά υψηλότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ που βρισκόταν στα 560 οχήματα ανά 1000 άτομα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε επίπεδο ΕΕ, ο μέσος αριθμός αυτοκινήτων κατ’ αναλογία πληθυσμού αυξήθηκε κατά 14,3% κατά τη διάρκεια της δεκαετίας 2012 με 2022, από 490 σε 560 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους.

Στην Κύπρο, ο αριθμός αυξήθηκε κατά 19,9% την ίδια περίοδο, από 549 οχήματα ανά 1000 κατοίκους το 2012, σε 658 οχήματα ανά 1000 κατοίκους το 2022.

Η νησιώτικη γεωγραφία

Από την άλλη, η Κύπρος ήταν μια από τις χώρες με τις χαμηλότερες αναλογίες οδικών ελκυστήρων (των οχημάτων τα οποία τραβούν ημιρυμουλκούμενα φορτηγά), μαζί με τη Μάλτα (2,3 και 2,2 ανά 1000 άτομα πληθυσμού αντίστοιχα), κάτι που εξηγείται σύμφωνα με τη Eurostat από τη νησιωτική γεωγραφία των δύο χωρών και τις σύντομες αποστάσεις.

Οι υπόλοιπες χώρες

Το 2022 η Ιταλία είχε την υψηλότερη αναλογία με 684 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους. Ακολουθούσαν το Λουξεμβούργο (678), η Φινλανδία (661) και η Κύπρος (658).

Η Λετονία είχε το χαμηλότερο ποσοστό με 414 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους, και ακολουθούσαν η Ρουμανία (417) και η Ουγγαρία (424).

Τα στοιχεία δείχνουν υψηλότερους ρυθμούς αύξησης των επιβατικών αυτοκινήτων στις χώρες της κεντρικής και ανατολικής ΕΕ μεταξύ 2012 και 2022. Μεταξύ των κρατών μελών η Ρουμανία κατέγραψε την υψηλότερη αύξηση επιβατικών αυτοκινήτων ανά 1000 κατοίκους (+86,2%, +193), και ακολουθούσαν η Κροατία (+44,8%, +152), η Ουγγαρία (+40,9%, +123), η Σλοβακία (+40,1%, +135) και η Εσθονία (+39,7%, +181).

Ροή Ειδήσεων

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΣΤΟ BALLA: «Ακολουθούμε πιστά το αγωνιστικό και οικονομικό μας πλάνο…»

Το μεταγραφικό ντεμαράζ της Ανόρθωσης είναι ότι ξεχωρίζει μέχρι...

ΑΕΛ για Κρυστάλλη: «Από τους σπουδαιότερους του Κυπριακού ποδοσφαίρου…»

Με ανακοίνωση της η ΑΕΛ αποχαιρετά τον Πανίκο Κρυστάλλη....

ΑΠΟΕΛ για Κρυστάλλη: RIP…1938-2025

Ανάρτηση από το ΑΠΟΕΛ για τον θάνατο του μεγάλου...

Ασύλληπτη τραγωδία στην Πάρο-Νεκρό πεντάμηνο βρέφος, συνελήφθησαν οι γονείς

Προβληματισμό έχει προκαλέσει στις αρχές της Πάρου ο θάνατος...

Δημοφιλή

Έτσι θα είναι ο καιρός το τριήμερο του Κατακλυσμού – Αναλυτικά η πρόγνωση

Σήμερα ο καιρός θα είναι κυρίως αίθριος. Οι άνεμοι...

ΠΑΟΛΟ ΤΡΑΜΕΤΣΑΝΙ: Ο πρώτος Ιταλός προπονητής της ΑΕΛ!

Ο Πάολο Τραμετσάνι είναι ο νέος τεχνικός της ΑΕΛ...

Έφτασε τα 15 πρωταθλήματα ο Ολυμπιακός – Η «χρυσή βίβλος» του ελληνικού μπάσκετ

Ο Ολυμπιακός στέφθηκε πρωταθλητής Ελλάδας για το 2025, επιστρέφοντας στην κορυφή...

Πήρε… προαγωγή ο Ανδρέας Ανδρέου! (ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ)

Την συνεργασία της με τον νεαρό Κύπριο τερματοφύλακα Ανδρέα...

Αλλάζει η μέρα διεξαγωγής του Σούπερ Καπ… (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ)

Η ΚΟΠ είχε ενημερώσει στις 31 Μαρτίου, πως η...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι η πένα και εμείς οι συγγραφείς του μέλλοντος.

Του Δημήτρη Σκουρίδη* Οι τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης αποτελούν έναν αναδυόμενο τομέα γνώσης, επιχειρηματικότητας και καθημερινής πραγματικότητας, με τη δυνατότητα να βελτιώσουν ριζικά τη ζωή μας. Η...

Οδική Ασφάλεια και νέοι κανόνες Ευρωπαϊκής Ένωσης

Του Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού* Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε πρόσφατα σε πρότασή της για συνολική αναθεώρηση και επικαιροποίηση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την...

25η Μαρτίου και 1η Απριλίου – Η Φλόγα του Αγώνα και το Χρέος μας

Του Μιχάλη Χατζηπαντέλα - Ευρωβουλευτής ΔΗΣΥ - ΕΛΚ Οι Εθνικές επέτειοι της 25ης Μαρτίου και της 1ης Απριλίου αποτελούν δύο λαμπρές στιγμές στην ιστορία του...

Δημόσιες Συμβάσεις: Διαχείριση Έργων

Του Δρα Αντώνη Στ. Στυλιανού* Ο τομέας των Δημοσίων Συμβάσεων αποτελεί ένα από τους πλέον σημαντικούς τομείς του Δημοσίου Δικαίου και διέπεται από αριθμό νομοθετημάτων,...

«Άλμα προόδου για τους πλέον θανατηφόρους καρκίνους του παιδιού»

Ο όγκος του εγκεφάλου που ονομάζεται διάχυτο ενδογενές διηθητικό γλοίωμα του εγκεφαλικού στελέχους (DIPG) είναι ένας εξαιρετικά επιθετικός και θανατηφόρος καρκίνος. Τα ποσοστά ίασης...

Το Αμερικανικό THAAD και οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή

Η κατάσταση στη Μέση Ανατολή εκτραχύνεται έτι περισσότερο, ένα χρόνο μετά τις επιθέσεις της Χαμάς της 7ης Οκτωβρίου 2021 και τρεις εβδομάδας μετά την...