Ό,τι κι αν αποφασίσει τελικά η Κυβέρνηση, η Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης και η ΟΕΛΜΕΚ έχουν ξεκάθαρη θέση πως προτεραιότητα για την επιστροφή με φυσική παρουσία στα σχολεία έχουν οι τελειόφοιτοι μαθητές Λυκείων και Τεχνικών Σχολών.
Ο πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, εκφράζοντας έντονες ανησυχίες σχετικά με την εξεταστέα ύλη και κατ’ επέκταση τη σωστή προετοιμασία των τελειοφοίτων για τις Παγκύπριες εξετάσεις. Γι’ αυτόν τον λόγο, όπως σχολίασε στους ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, πρέπει να τους δοθεί προτεραιότητα, αφού στόχο έχουν να διεκδικήσουν και να εξασφαλίσουν θέση στο δημόσιο πανεπιστήμιο, είτε στην Κύπρο είτε στην Ελλάδα.
«Για αυτούς τους μαθητές, οι εξετάσεις είναι σταθμός για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Η επιτυχία αυτού του στόχου θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την κοινωνική και οικογενειακή τους ζωή. Εμείς οφείλουμε τη δεδομένη στιγμή να τους στηρίξουμε και να κάνουμε ό,τι είναι εφικτό για να έχουν ίσες ευκαιρίες διεκδικώντας μια θέση».
Ο κ. Διονυσίου τονίζει πως όσο καλά κι αν γίνεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όσο κι αν έχουν ξεπεραστεί πολλά από τα προβλήματα που υπήρχαν, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία των παιδιών στο σχολείο και στο μάθημά τους», επισημαίνοντας επίσης και την αναγκαιότητα για αναπροσαρμογή της ύλης, λόγω του ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς η τηλεκπαίδευση παρουσίασε πολλές αδυναμίες. «Θεωρούμε ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, ανέφερε πως θα πρέπει η υπηρεσία εξετάσεων ν’ ανακοινώσει τον οδηγό σπουδών, όπου συμπεριλαμβάνεται και η εξεταστέα ύλη, ώστε ν’ αποφύγουμε τα περσινά προβλήματα, όπου οι μαθητές είχαν υπερβολικό άγχος μέχρι και την τελευταία στιγμή, αφού δεν ήξεραν τι να διαβάσουν. Με τον τρόπο αυτό, τονίζει, θα υπάρξει καλύτερη προετοιμασία και των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών
Σημείωσε επίσης και το θέμα της ψυχολογικής πίεσης που υπάρχει από όλους. «Στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, φαίνεται ότι ο κόσμος κουράστηκε. Πρέπει να μπούμε και στη θέση των παιδιών και ν’ αντιληφθούμε τη δική τους ψυχολογία, που έχασαν την κοινωνική τους ζωή, τη χαρά του σχολείου, τη χαρά να δημιουργήσουν αναμνήσεις στο σχολικό περιβάλλον. Τουλάχιστον να μην τους δώσουμε κι άλλη πίεση στο να μην ξέρουν τι θα βρουν μπροστά τους στις παγκύπριες εξετάσεις».
Όσον αφορά στις ενέργειες που έχουν γίνει ή προγραμματίζονται, δήλωσε: «Από πλευράς μας μιλήσαμε με το παιδαγωγικό ινστιτούτο, με την υπηρεσία εξετάσεων και με τη διεύθυνση τεχνικής εκπαίδευσης. Την άλλη βδομάδα έχουμε προγραμματισμένη συνομιλία με τη μέση γενική εκπαίδευση και είμαστε σε επικοινωνία με εκπαιδευτικές οργανώσεις. Όταν θα ολοκληρώσουμε τον κύκλο επαφών και ανταλλαγών απόψεων, θα ζητήσουμε και συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, παρόλο που του έχουμε μεταφέρει από τον περασμένο Νοέμβριο τις εισηγήσεις μας για την εξεταστέα ύλη, ο οποίος ήταν θετικός και ξεκάθαρος ότι θα ληφθούν σοβαρά υπόψη οι συνθήκες που είχαν διαμορφωθεί λόγω πανδημίας». Ανέφερε, παράλληλα, ότι τις προηγούμενες μέρες στάληκε αίτημα στον Υπουργό Υγείας και στην επιδημιολογική ομάδα, σε περίπτωση χαλάρωσης των μέτρων να επιστρέψουν με φυσική παρουσία οι τελειόφοιτοι μαθητές λυκείων και τεχνικών σχολών.
Απαραίτητη θεωρεί την επιστροφή των τελειόφοιτων και η ΟΕΛΜΕΚ, με τον πρόεδρό της, Θέμη Πολυβίου, να τονίζει στους ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ την ξεκάθαρη θέση τους πως πρέπει να βρεθούν εκείνες οι λύσεις ώστε να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο. Όπως ανέφερε, αφενός αντιλαμβάνονται πως όλα θα εξαρτηθούν από την επιδημιολογική κατάσταση, όμως αφετέρου, η φυσική παρουσία των παιδιών δεν πρέπει να αντικατασταθεί με ο,τιδήποτε άλλο γι’ αυτό και πρέπει το συντομότερο δυνατόν να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία. «Για εμάς δεν υπάρχει διαχωρισμός των παιδιών, αλλά έχει μεγάλη σημασία να επιστρέψουν τα παιδιά της Γ’ Λυκείου όσο πιο σύντομα γίνεται, έχουν προτεραιότητα». Πρόσθεσε επίσης, ότι αναμένουν και την τηλεδιάσκεψη με τον Υπουργό, εντός των ημερών, «για να συζητήσουμε το όλο θέμα και να δούμε τα δεδομένα που έχει και ο Υπουργός ενώπιον του και πώς προχωρούμε».