Μεγάλη ήταν η κρίση των καυσίμων στη Μεγάλη Βρετανία που ξεκίνησε το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη οδηγώντας, μάλιστα, σε προσωρινό κλείσιμο πρατήρια υγρών καυσίμων, καθώς πανικόβλητοι οδηγοί έσπευσαν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους.
Όπως δήλωναν αρμόδιες Βρετανικές Αρχές η κρίση καυσίμων οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην πανδημία κορωνοϊού, που ανέστειλε τις εξετάσεις για την πιστοποίηση οδηγών φορτηγών με αποτέλεσμα πολλά βενζινάδικα να έχουν εξαντλήσει τα αποθέματά τους, ενώ όσα διατηρούσαν ακόμα κάποια, είχαν ορίσει πλαφόν αγοράς από τους οδηγούς.
Η κυβέρνηση με συνεχόμενες παρεμβάσεις δήλωνε ότι το πρόβλημα δεν ήταν άλλο από τον πανικό των καταναλωτών και ότι δεν υπήρχε στην πραγματικότητα έλλειψη καυσίμων. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στις μεταφορές, λόγω Brexit και αλλαγής του καθεστώτος των αδειών εργασίας των οδηγών βυτιοφόρων, είχαν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς.
Αποκορύφωμα ήταν το γεγονός ότι ο κολοσσός των καυσίμων BP ανακοίνωσε ότι ορισμένες κατηγορίες καυσίμων είχαν εξαντληθεί σε περίπου το 1/3 των πρατηρίων της βενζίνης στη Βρετανία!
O πανικός που επικράτησε οδήγησε την κυβέρνηση να προχωρήσει στην αναστολή των νόμων του ανταγωνισμού και να επιτρέψει στις εταιρίες να συνεργαστούν για τη μείωση των ελλείψεων στα καύσιμα.
Το αποτέλεσμα γινόταν όλο και χειρότερο όσο περνούσαν οι μέρες με ουρές, λουκέτα και πανικό με το στρατό να βρίσκεται σε επιφυλακή. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρατήρια άδειαζαν μέσα σε λίγες ώρες από την παραλαβή των καυσίμων, ένδειξη της ανασφάλειας που επικρατούσε σε όλη τη χώρα.
Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί ότι μετά τις ελλείψεις στα καύσιμα ο πανικός των καταναλωτών πέρασε και στα υπόλοιπα προϊόντα – κυρίως τρόφιμα- αφού υπήρχαν φόβοι για μια γενικευμένη κρίση. Κάτι που ώθησε χιλιάδες Βρετανούς να αδειάσουν τα ράφια των υπεραγορών.